Conveners
Projektberatung C
- Prof. Dr. Marcus Callies
Projektberatung C
- Prof. Dr. Heike Niesen
To keep up in an increasingly globalised world, universities usually rely on the implementation of English-medium educational programmes to prepare German students for international working scenarios and international students for integration into the German workforce (Dafouz & Gray qtd. in Smit 2023: 1). The demand to guarantee a successful study process leads to the question of how to...
Informelles Lernen, also Fremdsprachenlernen außerhalb des institutionalisierten Schulkontextes, hat in den letzten Jahren merklich an Bedeutung gewonnen, was nicht zuletzt am Aufkeimen vielfältiger Terminologien und Formulierungen zu erkennen ist, u.a. Extramural Learning (vgl. Silvén & Sundqvist 2012), Online Informal Learning of English (vgl. Sockett 2014), *Out-of-Class English...
Language learning aptitude (LLA) is one of the most decisive learner variables, accounting for approximately 25% of the variance in L2 learning (Li, 2016, p.829). Systematic identification of LLA can help to develop effective interventions in language classrooms and improve learning outcomes (Prat et al., 2020; Wesche, 1981). Despite its importance, LLA has been highly under-researched...
In Zeiten der Globalisierung und Mehrkulturalität werden gängige Begriffe im Fremdsprachenunterricht wie Kultur, interkulturelles Lernen oder Landeskunde intensiver denn je diskutiert und hinterfragt (s. u.a. Altmayer 2006). Landeskunde ist zumeist auch fest in Lehrwerken zum Fremdsprachenlernen verankert (vgl. Koreik 2017: 181). Implizit werden Lernenden durch Texte, Bilder und die...